Dreams are renewable. No matter what our age or condition.

-Qimminas-

Bagasi Kiriman Popular

Terjemah

Saturday, June 5, 2010

Wayang Pertama


Petang tadi, saluran Star Movies menayangkan cerita The Rocketeer. Filem ini ditayangkan sekitar tahun 1991 dan dibintangi oleh Bill Campbell dan Jennifer Connelly. Waktu filem ini ditayangkan saya berada di tingkatan dua.

Apa yang menarik tentang cerita ini? Sebenarnya, filem ini ialah filem pertama yang saya tonton di panggung wayang. Orang yang membawa saya menonton filem ini ialah Pak Lang (Maraddin aka Din Laksa).

Seperti biasa, pengalaman pertama merupakan sesuatu yang sukar dilupakan. Pertama kali melangkah ke panggung wayang merupakan pengalaman yang menarik. Yalah, pertama kali menonton cerita pada skrin besar, sistem bunyi yang kuat, sudah pastilah mengujakan diri. Sebelum itu, saya hanya mendengar pengalaman kawan-kawan yang pernah menonton wayang. Tidak disangka-sangka, Pak Lang yang banyak berjasa kepada saya bermurah hati membawa saya bersiar-siar dan menonton wayang.

Bagi yang sudah lupa akan cerita ini, bolehlah rujuk pautan ini.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails